Tuesday, April 15, 2014

Kamu itu; bintang terangku

22:41
April 15, 2014 

Dan aku baru lepas baca blog kau untuk kesekian kali. Pada cerita unicorn yang kau kabar. Pada tulisan yang mungkin tentang aku, kau sedar tak? Kau buat aku menangis sebab aku terharu. Buat gadis hina macam aku ini, tiada mata siapa pun ingin memandang. 

Ya, gadis terluka hina ini sudah terlalu jauh kecewanya setelah laki-laki yang ku panggil sayang telah buang aku jauh-jauh dan itu cuma bertahan selama 8bulan 16hari bukan 8 tahun maupun selamanya.

Terlalu lama juga aku berhibernasi dan tidak pandang kedepan kerna masih tersangat sayang pada dia yang bernama Nuh. Iya, laki-laki yang sehingga kini aku masih lagi sayang untuk secebis kenangan yang aku masih lagi simpan. Dengan kesabaran, kau dan aku terus hidup dan cuba tanam kembali bunga-bunga cinta yang terkhianati oleh mereka yang kita pernah sayang.

Maka, pada tulisan-tulisanku dulu yang masih berbaur sepi kini aku sudah boleh menulis tentang cerita indah. Pada masa yang sentiasa bergerak tinggalkan kita, melupakan apa yang sakit; aku semakin hari semakin bertambah sayang pada kita. Pada sifat kamu, pada semua tentang diri kamu. Walaupun tidak punya rupa juga harta; aku terlalu dahagakan kasih ikhlas dan kamu suap satu-satu sehingga aku terlalu manja untuk makan sendiri. 

Pada malam-malap aku; sahabat sepi sudah lama tidak bertandang mengasak hati dan aku terlalu bahagia walau hanya dengan cahaya bintang terang darimu. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment